МОДЕЛЬ ЗАСТОСУВАННЯ НАСТІЛЬНОГО ТЕНІСУ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ПСИХОФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2221-1217-2024-1-08Ключові слова:
шкільний вік, діти, спорт, настільний теніс, психофізичні якостіАнотація
Метою дослідження є формування моделі ефективного застосування настільного тенісу в контексті розвитку психофізіологічних якостей дітей молодшого шкільного віку. Визначено, що настільний теніс дає можливість розвинути швидкість реакції, координацію рухів та концентрацію уваги. Також настільний теніс є динамічним видом спортом та вимагає формування певної тактики та стратегії, це вимагає від гравців певного набору фізичних якостей та навичок. Установлено позитивні соціальні наслідки гри в настільний теніс для дітей молодшого шкільного віку, оскільки під час даної гри акцент робиться на справедливості, командній роботі та повазі до своєї команди та команди суперників. Доведено, що практикування цього виду спорту для дітей молодшого шкільного віку, перш за все, полягає у тому, що настільний теніс є відмінним джерелом тренування дрібної моторики та зорово-моторної координації, що саме в досліджуваний віковий період проходять найбільш стрімкий та активний розвиток. Установлено, що, крім когнітивних та соціальних переваг, настільний теніс також може вплинути на емоційне благополуччя дітей. Розроблено модель ефективного застосування настільного тенісу в контексті розвитку психофізичних якостей дітей молодшого шкільного віку. Саме введення настільного тенісу в повсякденне життя дітей молодшого шкільного віку під час війни в Україні є унікальним завданням, але також дає величезні переваги з погляду психофізичного розвитку та емоційної підтримки. Охарактеризовано процес використання настільного тенісу в контексті розвитку психофізичних якостей дітей молодшого шкільного віку в умовах війни, який має відбуватися поетапно: забезпечення безпеки та доступності; психологічна підтримка; адаптація програм тренувань; залучення спільноти; моніторинг та оцінка впливу. За продуманого планування та підтримки суспільства настільний теніс може зіграти вирішальну роль психофізичному розвитку дітей навіть у найважчі часи.
Посилання
1. Бойчук Я.Д. Настільний теніс як засіб розвитку дитини: теорія та практика : монографія. Львів : Галицька видавнича спілка, 2021. 254 с.
2. Бондаренко Л.С. Педагогіка спорту: настільний теніс у вихованні школярів. Запоріжжя : Промінь, 2020. 158 с.
3. Бондарчук Л.М. Філософія спорту: соціально-культурний вимір настільного тенісу. Дніпро : Інновація, 2023. 262 с.
4. Жулинська С.І. Настільний теніс і дитяча психологія: ефекти та методики впровадження у школах. Тернопіль : Астон, 2019. 160 с.
5. Заблоцький Ф.О. Вплив настільного тенісу на розвиток волі та самоконтролю у молодших школярів. Чернігів : Час, 2022. 189 с.
6. Кулик М.В. Ефективність настільного тенісу в освітній діяльності: аналітичний огляд. Рівне : Оріяна, 2020. 142 с.
7. Кучерук Т.Д. Настільний теніс і психоемоційний розвиток молодших школярів. Чернівці : Букрек, 2022. 145 с.
8. Макаренко Г.І. Настільний теніс як засіб адаптації дітей до шкільного навчання. Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2021. 202 с.
9. Степаненко Т.В. Розвиток психофізичних здібностей молодших школярів через настільний теніс : навчальний посібник. Київ : Ліра, 2022. 210 с.
10. Федорова С.О. Настільний теніс у комплексній освіті: дошкільний і молодший шкільний вік. Львів : Апріорі, 2020. 195 с.