ТЕХНОЛОГІЇ ФІТНЕСУ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ УСПІШНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2221-1217-2025-1-11

Ключові слова:

фітнес-технології, рухова активність, когнітивні функції, здобувачі вищої освіти, спортивні методики

Анотація

Метою дослідження є визначення впливу інноваційних фітнес-технологій, зокрема методики «Жіночий самозахист», на академічну успішність здобувачів вищої освіти. Перспективним напрямом, на думку авторів, є інтеграції інновацій в освітній процес із використанням сучасних технологій фітнесу. Визначено поняття «фітнес», яке має різноманітні тлумачення та сфери застосування, що часто призводить до термінологічних і методичних непорозумінь. Зазначено, що фізична активність і навчальна діяльність мають спільні характеристики – обидва процеси вимагають мотивації, дисципліни та планування. Проте важливо розуміти, що цифрові технології лише доповнюють фізичну активність, а не замінюють її. Розроблено методику впливу фітнес-технології на основі практичного застосування спортивного виду «Жіночий самозахист» на академічну успішність здобувачів вищої освіти. Заняття самозахистом поєднують фізичне навантаження, координацію, тактичне мислення та реакцію на стресові ситуації, що може сприяти покращенню розумової діяльності. До структури методики (1 семестр, 3×16 тижнів) входило: практичне використання елементів «Самозахисту» в освітньому процесі; використання фітнес-гаджетів для аналізу швидкості, сили та витривалості; відстеження фізичних показників для коригування навантажень; розвиток реакції, координації та точності ударів за допомогою цифрових технологій. Методами дослідження є: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, Струп-тест, тест рівня стрес стійкості (опитувальник Коха); методом математичної статистики визначено доцільність використання фітнес-технологій як ефективного засобу покращення когнітивних функцій та академічної успішності здобувачів вищої освіти. Зокрема, покращилися показники швидкості реакції та уваги за тестом Струпа на 5–7 секунд, а рівень стрес стійкості (за опитувальником Коха) зріс на 8–10 балів. Це своєю чергою позитивно позначилося на академічній успішності більшості учасників дослідження, середній рівень якої підвищився на 10–20%.

Посилання

1. Александрова А.В., Змієвська В.О., Сичов Д.В. Здоровий спосіб життя як запорука успішності студентської молоді. Проблеми розвитку та самовдосконалення особистості в умовах модернізації педагогічної освіти: Харків, 2017. С. 9–11.

2. Годлевський П.М., Спринь О.Б. Фізичне виховання в збереженні здоров’я фахівців водного транспорту. Rehabilitation & Recreation. Рівне, 2022. № 10. С. 78–85. DOI: https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.10.10

3. Формування компетентності фахівців фітнесу та рекреації у закладах вищої освіти / П.М. Годлевський та ін. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. Вінниця, 2024. №17 (36). С. 428–437. DOI: https://doi.org/10.31652/2071-5285-2024-17(36)-428-437

4. Іващенко С.М. Вплив рухової активності студентів вищих навчальних закладів на їх ментальне здоров’я. The 16th International scientific and practical conference «Society and Science» Nika Publishing, Great Britain. 2021. С. 24–27.

5. Омельчук О.В., Слобожанінов А.А., Ляхова І.М. Формування здоров’язбережувальних компетентностей студентів засобами інфокомунікаційних технологій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. 2022. № 15. С. 105–108.

6. Особливості застосування фітнес технологій під час занять з фізичної культури / М.В. Супронюк та ін. Актуальні питання у сучасній науці. Київ, 2024. № 2 (20). С. 804–817.

7. Чеховська Л.Я. Оздоровчий фітнес у сучасному суспільстві. Львів : ЛДУФК імені Івана Боберського, 2019. 293 с.

8. Kashuba V., Andrieieva O., Hakman A., Grygus I., Smoleńska O., Ostrowska M., Napierała M., Hagner-Derengowska M., Muszkieta R., Zukow W. Impact of Aquafitness Training on Physical Condition of Early Adulthood Women. Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 2021 (2). С. 152–157. DOI: https://doi.org/10.17309/tmfv.2021.2.08

Завантаження

Опубліковано

2025-04-29

Номер

Розділ

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ