ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ А7 «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ» ВИДІВ ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2221-1217-2025-1-23Ключові слова:
легка атлетика, мобільне навчання, цифрові технології, спортивна освіта, інтерактивне навчання, педагогічні технології, дистанційне навчання, підготовка тренерівАнотація
Сучасний розвиток цифрових технологій актуалізує їх впровадження в систему освіти фахівців зі спеціальності А7 «Фізична культура і спорт». Це зумовлює пошук науково обґрунтованих підходів і методик упровадження мобільного навчання в підготовку майбутніх фахівців сфери фізичного виховання та спорту. Мета дослідження – визначити чинники впровадження мобільних технологій у навчанні майбутніх фахівців зі спеціальності А7 «Фізична культура і спорт» видів легкої атлетики. Методи дослідження: теоретичний аналіз наукової літератури, порівняння, узагальнення та педагогічне моделювання. На основі аналізу літературних джерел визначено основні фактори, що впливають на ефективність упровадження мобільних технологій у навчанні легкої атлетики. Розроблено педагогічний алгоритм упровадження мобільних технологій, який передбачає поетапне використання навчальних застосунків, інтерактивних тренувальних планів та зворотного зв’язку між викладачем і студентом. Використання мобільних технологій дозволяє підвищити якість підготовки фахівців зі спеціальності А7 «Фізична культура і спорт» завдяки доступності навчальних матеріалів та можливості індивідуалізації освітнього процесу. Ключовим є комплексне використання електронних освітніх ресурсів, мобільних додатків, засобів електронної комунікації. Однак необхідно враховувати технічні та організаційні складнощі, що можуть виникати під час їх впровадження. Використання мобільних технологій у навчанні легкої атлетики є перспективним напрямом підготовки майбутніх тренерів циклічних видів спорту. Завдяки цьому створюються умови покращення мотивації та залученості здобувачів освіти, особливо в процесі здійснення індивідуальної роботи. Результативність мобільного навчання пов’язана з використанням засобів активного навчання, можливість застосування яких розширюється завдяки мобільним технологіям. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на експериментальну перевірку ефективності запропонованого алгоритму.
Посилання
1. Алєксєєв О.О., Петрова Ю.М., Буренко М.С. Впровадження інноваційних технологій у навчання та тренування спортсменів. Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. № 11. С. 1–17. https://doi.org/10.5281/zenodo.13944958
2. Дядечко І., Бессарабова О., Дудко Н. Перспективи застосування сучасних інноваційних технологій у фізичному вихованні та спорті. Перспективи та інновації науки. 2024. № 11(45). С. 316–324. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-11(45)-316-324 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-11(45)-316-324
3. Кетова Н.В., Новікова І.В. Інноваційні підходи організації фізичного виховання здобувачів вищої освіти в умовах карантину. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2021. № 12(144). С 63–65. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.12(144).14 DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.12(144).14
4. Casey A., Goodyear V. A., Armour K. M. Rethinking the relationship between pedagogy, technology and learning in health and physical education. Sport, Education and Society. 2017. № 22(2). Р. 288–304. https://doi.org/10.1080/13573322.2016.1226792 DOI: https://doi.org/10.1080/13573322.2016.1226792
5. Lin Y. N., Hsia L. H., Hwang G. J. Fostering motor skills in physical education: A mobile technology-supported ICRA flipped learning model. Computers & Education. 2022. № 177. Р 104380. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104380 DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104380
6. Lizandra J., Valverde-Esteve T., García-Massó X. Use of mobile devices as a facilitator of the practice of physical activity in physical education lessons: experience in higher education. Journal of Physical Education and Sport. 2020. № 20(6). Р 3629-3634. https://doi.org/10.7752/jpes.2020.06489 DOI: https://doi.org/10.7752/jpes.2020.06489
7. Maněnová M., Knajfl P., Wolf J. Motivation and Performance of Students in School Physical Education in Which Mobile Applications Are Used. Sustainability. 2022. № 14(15). Р. 9016. https://doi.org/10.3390/su14159016 DOI: https://doi.org/10.3390/su14159016
8. Peng M. Evaluating the Effectiveness of Mobile Interactive Technology in University Physical Education Courses. International Journal of Interactive Mobile Technologies. 2024. № 18(20). Р. 85. https://doi.org/10.3991/ijim.v18i20.51883 DOI: https://doi.org/10.3991/ijim.v18i20.51883
9. Vega-Ramírez L., Notario R. O., Ávalos-Ramos M. A. The relevance of mobile applications in the learning of physical education. Education Sciences. 2020. № 10(11). Р 329. https://doi.org/10.3390/educsci10110329 DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10110329
10. Yu H., Kulinna P. H., Lorenz K. A. An integration of mobile applications into physical education programs. Strategies. 2018. № 31(3). Р. 13–19. https://doi.org/10.1080/08924562.2018.1442275 DOI: https://doi.org/10.1080/08924562.2018.1442275





